___ТРЕНІНГ «ЕМОЦІЙНЕ НАПРУЖЕННЯ.ЯК ДОПОМОГТИ СОБІ В УМОВАХ ЕМОЦІЙНОГО НАПРУЖЕННЯ».
Мета тренінгу: продовжити знайомство з власною особистістю, засвоїти поняття
“емоційне розвантаження”, розвивати вміння проявляти свої здібності, навчитись
слухати свої відчуття, акцентувати увагу на позитивних почуттях, розвивати
вміння використовувати свої енергетичні ресурси .
4 січня в КЗПО
«Олександрівський ЦДЮТ» відбувся тренінг для педагогів, на тему: «Емоційне
напруження. Як допомогти собі в умовах емоційного напруження», який провела
практичний психолог центру творчості- Москаленко Інна Миколаївна. В ході
тренінгу психолог проінформувала
педагогів щодо питань «емоційне
напруження», «емоційне розвантаження». Учасники навчалися слухати свої
відчуття, акцентувати увагу на позитивних почуттях, розвивали вміння проявляти
свої здібності, використовувати свої енергетичні ресурси. Під час тренінгу
панувало неформальне, невимушене спілкування, якому сприяли вдало підібрані
вправи: «Дерево очікувань», «Емоційне
напруження» , «Повітряна куля», «Енергетичний живопис», «Шумовий оркестр»,
«Самооцінка емоційного стану», «Чарівна скринька».
«Цікаво, пізнавально, доступно, конструктивно, позитивно, комфортно!», - саме такі враження висловлювали учасники тренінгу на завершення заняття.
_______________________________________________________________________
5.09.2023РІК.
Рекомендації учасникам педагогічного процесу щодо підвищення самооцінки
у «важких» підлітків
1. Намагайтеся створити добрі стосунки у спілкуванні з підлітком, бо їх
відсутність – це причина виникнення тривожності в вихованця.
2. Поважайте індивідуалізм підлітка, бо його зневага веде до появи
самотності вихованця.
3. Стверджуйте загальнолюдські цінності – це стане на допомогу під час
появи у підлітка думок про самотність або втрати друга (друзів).
4. Частіше нагадуйте «важким» підліткам про їхні позитивні якості – це
допоможе уникнути в їхній свідомості закріплення негативних оцінок щодо них
самих та формування низької самооцінки.
5. Навчайте підлітка поважати свою гідність, розуміти свої вчинки,
виховувати самоповагу, позитивне ставлення, розуміння, терплячість до
оточуючих, їхніх оцінок щодо самого підлітка.
6. Сприяйте розвитку процесу самореалізації – активній праці самого
підлітка щодо розвитку своєї особистості.
7. Створюйте умови щодо формування у підлітків інтересу до того, якими
вони стануть у майбутньому – це могутній фактор саморозвитку «важкого» вихованця.
8. Допомагайте «важким» підліткам знайти свої життєві цілі – це зможе
усунути багато проблем під час їхнього виховання.
Правила роботи з агресивними дітьми:
1. Бути уважним до потреб дитини.
2. Демонструвати модель неагресивної поведінки.
3. Бути послідовним у покаранні дитини, карати за конкретні вчинки.
4. Покарання не повинні принижувати дитину.
5. Навчати прийнятних способів вираження гніву.
6. Давати дитині можливість виявляти гнів безпосередньо після фрустрації.
7. Розвивати здатність до емпатії.
8. Розширювати поведінковий репертуар дитини.
9. Відпрацьовувати навички регулювання конфліктних ситуацій.
10. Учити брати відповідальність на себе.
___________________________________________________________________________________
Рекомендації педагогам «Культура педагога – зразок для вихованця».
Поради «Якуникнути конфлікту?»
Який у вас характер? (психологічний тест по картинці)
Робота з педагогами під час воєного стану:
квітень 2022рік
1.Рекомендації педагогам ,як
взаємодіяти з тривожною, депресивною дитиною:
1. Уважно вислухайте дитину, прагніть до
того, щоб підліток зрозумів, що він вам не байдужий і ви готові зрозуміти і
прийняти його. Не перебивайте і показуйте свого страху. Відносьтесь до нього
серйозно, з повагою.
2. Запропонуйте свою підтримку і допомогу.
Постарайтесь переконати, що даний стан (проблема) тимчасові і швидко пройдуть
Проявіть співчуття і покажіть, що ви поділяєте і розумієте його почуття.
3. Зацікавтесь, що саме турбує підлітка.
4. Впевнено спілкуйтесь з підлітком .Саме
це допоможе йому повірити у власні сили. Головне правило в роботі з дітьми – не
нашкодь!
5. Використовуйте слова, речення,
які будуть сприяти встановленню контактів: розумію, звичайно, відчуваю, хочу
допомогти.
6. В розмові з підлітком дайте зрозуміти
йому, що він необхідний і іншим і унікальний як особистість Кожна людина
незалежно від віку, хоче мати позитивну оцінку своєї діяльності.
7. Недооцінка гірша ніж переоцінка,
надихайте підлітка на високу самооцінку. Вмійте слухати, довіряйте і викликати
довіру в нього.
2.Рекомендації з
налагодження взаємодії із вихованцями в кризових ситуаціях
1. Будьте уважні до потреб
дитини.
2. Демонструйте модель
толерантного ставлення до інших.
3. Учіть дітей спритним формам
вираження гніву.
4. Учіть дитину розпізнавати
власний емоційний стан і стан оточуючих.
5. Розвивайте
здатність до емпатії.
6. Розширюйте
поведінковий репертуар дитини.
7. Учіть
брати на себе відповідальність.
8. Намагайтесь
до кожної дитини знайти необхідний підхід, який буде сприяти розкриттю в дитини
того потенціалу, який у ній закладений.
9. Пам’ятайте,
що немає позитивних чи негативних вихованців, є бажання знайти конструктивний
підхід до взаємодії.
https://www.youtube.com/watch?v=D_c9VZtzVqs
Рекомендації для педагога
ЩОБ УНИКНУТИ «ЕМОЦІЙНОГО ВИГОРАННЯ»
1. Плануючи робочий день, обов’язково виділяйте час для емоційного відпочинку. Так, обідню перерву можна із користю для здоров’я провести в найближчому парку або просто на вулиці, змінивши робочу обстановку.
2. Плануйте робочий тиждень, місяць із визначенням короткострокових і довгострокових цілей роботи, що дозволить фокусуватися на необхідних діях, підвищить мотивацію діяльності та зменшить кількість невиправданих емоційних витрат. Варто виділяти завдання та цілі, що є пріоритетними або такими, що виконуються найшвидше.
3. Варто впорядкувати власні думки та бажання. Не слід хапатися за все й одразу в гонитві за примарним результатом або похвалою керівника. Виділіть час для зустрічей із друзями, відпочинку із коханою людиною поза межами звичної повсякденності. Вихідні, особливо в теплу пору року, корисно проводити на відкритому повітрі, уникаючи пасивного проведення часу перед телевізором на дивані.
4. У пригоді стане професійний розвиток і самовдосконалення (обмін професійною інформацією з колегами, що дає відчуття світу ширшого, ніж той, який існує всередині окремого колективу – курси підвищення кваліфікації, конференції тощо). Крім суто професійної користі, такі заходи покликані активізувати взаємозв’язки з колегами, активне спілкування в нових умовах, а це відволікає від буденності та рутини.
5. Банальним, але важливим компонентом боротьби зі стресом є підтримування гарної фізичної форми. Між станом тіла й розумом є тісний зв’язок: неправильне харчування, зловживання спиртними напоями, тютюном посилюють прояви синдрому вигоряння. Ні за яких обставин не можна нехтувати повноцінним сном, адже тільки в цей час мозок відпочиває та накопичує енергію на наступний день.
6. Нове хобі може не тільки додати задоволення у житті, а й допомогти почуватися більш мотивованим. Години, присвячені, приміром, вишиванню, збережуть дні, присвячені пошуку емоційного заспокоєння.
7. Категоричним правилом має стати відмові від роботи вдома та обговорення робочих проблем поза роботою.
8. Зрештою, візьміть відпустку та просто забудьте про проблеми на роботі.
1-Й ДЕНЬ
МОТИВАЦІЙНИЙ ЕТАП
Девіз: « Все можна
зробити якщо захотіти».
Мета: зацікавити
дітей та викликати бажання створити спільний проект.
Бесіда на тему: «Проведений вихідний день»
Мета: формувати поняття про сім’ю, як
основу життя людини, свідоме ставлення до обов’язків у сім’ї, навички турботи та
піклування про рідних.
Дидактична гра: «Дружна сім’я»
Мета:
закріпити знання дітей про склад сім’ї та обов’язки кожного з членів родини (мама турбується по
дітей, пере, готує їжу і т.д.)
Проектне
заняття «Моя сім’я» (довкілля, мовлення)
Вид: інтегроване
Тип: групове
Освітні завдання: ввести поняття «сім’я»; формувати
правильне уявлення про сім’ю: роль матері, батька, дідуся, бабусі, сина, дочки,
сестри, брата, формувати уявлення про трудові обов’язки членів родини.
Розвивати уявлення про сім’ю, як про людей, які живуть разом, піклуються
одне про одне; вміння брати участь у бесіді, вправляти у вживанні
зменшувально-пестливої форми іменників, розширити словесний запас словами :
матінка, татуньо, батьки, родина. Виховувати позитивні взаємини у сім’ї,
співчуття, любов до всіх членів родини.
Матеріал: фото і ілюстрації «Моя сім’я», м’яч,
атрибути до гри «Сімейні речі».
Проектне
заняття «Моя рука, моя сім’я» (сюжетне малювання)
Вид: творче
Тип: групове
Освітні завдання: учити дітей обводити олівцем
контур власної руки; розвивати вміння доповнювати зображення на основі уявлень
про навколишній світ; закріплювати уявлення про сім’ю: сім’я складається з
найрідніших людей і складається з батьків, дітей, бабусі і дідуся. Виховувати
охайність під час виконання роботи.
Матеріал: ілюстрація «Моя сім’я», аркуш паперу,
кольорові олівці.
Прогулянка:
Бесіда: «Моя дружна сім’я».
Перегляд сімейних фото.
Дидактична
гра: «Нема
кого?»
Мета: вправляти дітей у вживанні іменників у
родовому відмінку однини (мами, сестри, бабусі, брата, тата).
Самообслуговування: вдосконалювати набуті
раніше навички одягання, роздягання, взування та роззувння.
Пальчикова гра: «Нумо, братці, до роботи».
2 половина дня
Художня праця «Створення древа цілей»
Що хочуть дізнатися діти?
-
Що таке родина,сім’я?
-
Традиції святкування сімейних свят
-
Сімейний герб
-
Професії батьків
-
Наші імена та прізвища
Вибрано серед пропонованих будиночок із віконцями.
Мета: виховувати бажання створювати спільний проект;
дружно виконувати завдання проявляючи творчі сит та фантазію; сприяти розвитку
ініціативи; розвивати пізнавальний інтерес.
Взаємодія з батьками: ігрове анкетування «Чи знаєте ви свою дитину»
2-Й ДЕНЬ
ІНФОМАЦІЙНИЙ ЕТАП
Девіз: «Не кажи не вмію, а кажи
навчуся»
Мета: сформувати систему знань,
уявлень і навичок необхідних для реалізації спільного проекту.
Психогімнастика: «Подарунок мамі»
Мета:вчити відтворювати дії і вчинки уявних
персонажів, оволодіти моторними компонентами відповідних психічних станів.
Дидактична гра «Скажи чий?»
Мета: збагачувати словник дітей присвійними
прикметниками; розвивати мовлення, мислення.
Проектне
заняття:
«Скільки нас живе в квартирі?» (довкілля, математика, конструювання)
Вид: інтегроване
Тип: групове
Освітні завдання:закріпити елементарні уявлення про
сім’ю; вчити дітей аналізувати вікові відносини в сім’ї,дати поняття про те ,що
сім’я об’єднується спільним проживанням в одному будинку (чи квартирі),за
однією адресою; вдосконалювати вміння спільно будувати, створювати споруду за
зразком з геометричних фігур; вчити порівнювати предмети за довжиною способом
накладання; ознайомити з числом та цифрою 1; вчити співвідносити кількість і
число; виховувати організованість і дисциплінованість.
Матеріал: ілюстрація будинку багато та одноповерхового,
різні за довжиною смужки паперу, картка з цифрою 1, пласкі геометричні фігури.
Бесіда: «Наші імена та прізвища»
Мета:розвивати інтерес дітей про сім’ю,рід;
дати елементарне уявлення про родовідне дерево.
Дидактична гра «Сімейна драбина»
Мета: уточнити знання дітей про склад сім’ї; вчити
вирізняти дітей з усіх членів сімї, серед дітей старших та молодших; орієнтовно
визначати людей за віком.
Народна гра «Дідусь Макар»
Мета:вдосконалювати навички відтворювати різні рухи;
розвивати невербальне мовлення.
Дослідницька
діяльність:
«Чим можна погратися з молодшим братиком під час купання?»
Мета: визначити дослідницьким шляхом які речі
плавають на воді, а які тонуть; уточнити з якого матеріалу ці предмети
виготовлені.
2 половина дня
Мовленнєві
ігри: «Разом
з мамою на кухні»
Мета: вчити дітей добирати слова протилежні за
значенням; розвивати мову, фонематичний слух, увагу.
«Куди і з ким іду»
Мета:вправляти дітей у вживанні іменників у
знахідному відмінку; розвивати мовлення, мислення.
Читання вірша Г. Граймо «Хлібина»
3-Й ДЕНЬ
ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЕТАП
Бесіда: «Професії моїх батьків»
Мета: розширити уявлення дітей про працю найближчих
людей; орієнтувати їх на значущість та результати праці.
Дидактична гра: «Наведи лад»
Мета: закріпити знання та призначення речей, уміння
групувати їх.
Читання віршів М.Познанської «Про золоті
руки», «Праля»
Мета: виховувати інтерес та повагу до праці
дорослих, бережливе відношення до результату праці.
Проектне
заняття «Ким працюють батьки?» (довкілля)
Вид : тематичне
Тип: групове
Освітні завдання: продовжити знайомити дітей із
працею дорослих; розширити знання про те, що люди різних професій
(лікар,кухар,шофер, будівельник, перукар, швея, кравець, праля, двірник)
працюють для загального добра. Закріпити знання про знаряддя праці необхідні
для роботи людям цих професій. Виховувати шанобливе ставлення до людей різних
професій.
Матеріал: ілюстрації до теми, предметні картинки до
гри «Кому що потрібно для роботи».
Прогулянка
Дослідницька
діяльність:
«Чому мама відкриває кватирку?»
Мета:допомогти дітям зрозуміти, що навколо нас є
повітря. Воно прозоре, легке, під час руху утворюється вітер. Підвести до
висновку, що кімнату потрібно провітрювати, щоб бути здоровими.
Самообслуговування: закріплювати вміння
раціонально розміщувати одяг та взуття у шафах.
Сюжетно-рольова
гра «Сім’я»
Мета: формувати вміння обмірковувати задум, намічати
сюжет гри, свідомо співвідносити свою поведінку з поведінкою друзів,
погоджувати свої дії, спрямовуючи їх на досягнення спільної мети.
Дидактична гра «Допоможемо мамі»
Мета:вчити дітей розрізняти прийменники зі значенням
місця і напрямку.
2 половина дня
Спільна творча
діяльність:
створення альбому «Професії наших батьків»
Мета: закріпити знання дітей про працю дорослих;
конкретизувати уявлення про виконання дій, функцій людини даної професії.
Викликати піднесені емоції під час створення альбому.
Взаємодія з батьками: консультація «Як запобігти конфліктам дітей
у сім’ї»
Мета: продовжувати працювати над розширенням та
поглибленням педагогічних знань у батьків.
4-Й ДЕНЬ
УЗАГАЛЬНЮЮЧИЙ ЕТАП
Девіз: «Мудрим ніхто не родився,
а навчився»
Мета: узагальнити та
систематизувати знання, навички, вміння набуті дітьми протягом попередніх
етапів.
Бесіда: «Свята у родинному колі»
Мета: допомогти дітям глибше пізнати стосунки в
родині; розкрити значення родинних свят; спонукати дітей розповідати про власні
свята своїх сімей.
Дидактична гра «Подарунок для бабусі»
Мета: вчити дітей визначати просторове положення
геометричних фігур і відтворювати таке саме розміщення фігур заповнюючи ними
площину.
Проектне
заняття «Роде наш прекрасний»
Вид: інтегроване
Тип: групове
Освітні завдання: сформувати у дітей інтерес до
своєї сім’ї та дотримання сімейних
традицій та звичаїв в ній; розширити поняття про сімейні свята (святкування
іменин, Нового року, Великодня), дотримування правил етикету під час проведення
сімейного свята; вправляти дітей активно
використовувати у мовленні поняття «сімейне свято», розповідати про власну
родину; розвивати вміння виражати свої почуття та емоції; виховувати вміння
цінувати своїх близьких, виявляти турботу про них, намагатися радувати їх.
Матеріал: ілюстрації із зображенням святкування
родиною іменин, Нового року, Великодня, іграшковий чайний посуд, ляльки.
Дидактична гра «Чекаємо гостей»
Мета: вчити дітей порівнювати чисельність множин
шляхом прикладання та накладання предметів однієї множини на предмети другої
(більше, менше, стільки само)., асоціативну пам'ять. Виховувати охайність під
час виконання роботи, робити близьким приємне.
Матеріал: фрукти та овочі в кошику, вирізані силуети
кошиків, паперові кольорові овочі та фрукти, клей, пензлі, серветки.
Проектне
заняття «Осінні гостинці для тата і неньки» (аплікація)
Вид: тематичне
Тип: групове
Освітні завдання: продовжувати формувати уявлення
дітей про природні явища в довкіллі – збирання врожаю овочів та фруктів;
збагачувати враження від образотворчої діяльності шляхом використання
різноманітних матеріалів; продовжувати вчити техніки аплікації – викладання,
приклеювання; учити розрізняти силуети овочів та фруктів. Розвивати дрібну
моторику, творчу уяву
Пальчикова гра «Родинні клопоти»
Мета:спонукати дітей до здатності відтворювати дії,
розслабляти та напружувати м’язи пальців рук.
Прогулянка
Трудова
діяльність:
Приберемо майданчик і розповімо матусі
Мета: залучати дітей до прибирання майданчика;
продовжувати вчити планувати послідовність трудових дій, добирати обладнання і
раціонально його використовувати. Виховувати працьовитість, старанність.
Сюжетно-рольова
гра
«Іменини»
Мета: продовжувати формувати у дітей поняття про
сімейні свята, зокрема день народження; стимулювати вживання слів мовного
етикету (вітання зі святом, побажання); закріпити знання про підготовку до
святкування дня народження, підготовку подарунків.
Дидактична гра
«Вибери вбрання на свято»
Мета: вчити порівнювати предмети контрасних і
однакових розмірів за довжиною і шириною; при визначенні розміру предмета вчити
користуватися прийомами накладання і прикладання, вибирати предмети за
виділеною ознакою .
2 половина дня
Створення
рукописного альманаху «Наші родини»
Мета: викликати у дітей інтерес до своєї родини та
родини своїх друзів; підвести їх до висновку, що у взаєминах сім’ї повинно бути
чітко усвідомлені певні обов’язки, необхідні для виконання як з боку батьків,
так з боку дітей; виховувати любов і повагу до членів родини.
Дидактична гра «Сім’я іде на прогулянку»
Мета:вчити дітей добирати одяг відповідно до пори
року; розрізняти та класифікувати дитячий одяг та одяг для дорослих та за
статевими ознаками.
Взаємодія з
батьками:
консультація «Як привчати дитину до охайності і порядку».
5-Й ДЕНЬ
ТВОРЧИЙ ЕТАП
Девіз: «Не бійся мріяти і
фантазувати»
Мета: реалізувати спільний
творчий задум до якого готувалися попередні етапи.
Дидактична гра «Хто мене любить, пестить,
голубить»
Мета: формувати почуття психологічної захищеності,
довіри до рідних і близьких, радості існування; закріпити почуття любові, її
величі та значення в житті людини.
Проектне
заняття «Прикрасимо кімнату» (природа)
Вид :тематичне
Тип: групове
Освітні завдання: розширити знання дітей про
кімнатні рослини та вимоги щодо догляду за ними; формувати уявлення про умови
що необхідні для зростання рослин; закріплювати знання про їх назви (герань,фікус,
бальзамін, білокрильник, алоє), будову; ознайомити з властивістю води і грунту;
учити розуміти та використовувати поняття «багато», «мало»; виховувати інтерес
та дбайливе ставлення до кімнатних рослин та, бажання прикрашати ними свою
оселю.
Матеріал: кімнатні рослини, знаряддя для догляду за
рослинами, ілюстрація кімнати прикрашеної квітами.
Прогулянка:
Сюжетно-рольова
гра «Сім’я їде у відпустку»
Мета:закріпити правила поведінки в салоні автобуса: не галасувати,
бігати по салону автобуса,потрібно поступатися місцем дівчаткам та бабусям.
Дидактична гра: «Сім’я збирає урожай»
Мета: вчити дітей порівнювати чисельність множин шляхом
прикладання та накладання предметів однієї множини на предмети другої (більше,
менше, стільки само).
2 половина дня
Розвага «У родинному колі»
Мета: навчити дітей шанувати традиції свого народу, любити пісні,
які від народження співали мама і бабуся, знати звичаї та обряди предків;
прищеплювати почуття любові і поваги до старших членів родини; розширити
уявлення про родину, рід; виховувати почуття обов’язку і турботи про рідних.
Взаємодія з батьками: створення словничка ввічливих слів «Для мам і
тат, які виховують малят».
6-Й ДЕНЬ
РЕФЛЕКСИВНО-ОЦІНЮВАЛЬНИЙ
Девіз: «Помічаємо і радіємо успіхами кожного»
Мета: усвідомити набутий за попередні етапи досвід.
Порадіти своїм і чужим успіхам.
Групова бесіда «Про що дізналися на протязі проекту»
-
Чи
сподобалася вам обрана тема?
-
Що
цікавого дізналися в ході проекту?
-
За що ви
любите свою родину?
-
Про що ви
можете розповісти вдома?
Будівельно-конструктивна гра «Всією сім’єю у зоопарк»
Мета: продовжувати вчити дітей
споруджувати споруду з дотриманням умов щодо розміру, форми та кольору;
збагачувати та розширювати ігрове предметне середовище за допомогою іграшок-саморобок;
реалізовувати ігровий задум за цією темою
Матеріал: будівельний пластмасовий
матеріал, іграшкові тваринки виготовлені з покидькового матеріалу.
2 половина дня
Читання вірша А.Костецького «Сонечкова мама»
Самостійні ігри в ігрових центрах.
Закріплення текстів віршів, відгадування загадок на задану тему.
Взаємодія з батьками: висловити подяку батькам, які брали участь у
створенні проекту.
·
Формувати уявлення
про родину, що об’єднує усіх родичів батька та матері;
·
Розширити знання
дітей про культуру сімейних стосунків, обов’язки кожного члена родини;
·
Ознайомити із
значенням взаємодопомоги, спільної праці, радість сімейного відпочинку;
·
Ознайомити дітей
із значенням слів «герб моєї родини»
·
Виховувати повагу
до рідних, любов, вічливість, тактовність, бажання допомагати старшим.
Проектні
заняття: інтегроване «Моя сім’я» (довкілля,
мовлення); тематичне «Моя рука, моя сім’я» (сюжетне малювання); інтегроване «Скільки
нас живе в квартирі?» (довкілля, математика, конструювання); тематичне «Ким
працюють батьки?» (довкілля);
інтегроване «Роде наш прекрасний» (довкілля, мовлення); творче «Осінні
гостинці для тата і неньки» (аплікація); тематичне «Прикрасимо кімнату»
(природа).
Дидактичні ігри: : «Дружна сім’я», «Скажи чий?», : «Нема кого?», «Сімейна драбина», : «Разом з мамою на кухні»,
«Куди і з ким іду», «Наведи лад», «Допоможемо мамі», «Подарунок для бабусі», «Чекаємо гостей», «Вибери вбрання на свято», «Сім’я іде на
прогулянку», «Хто мене любить, пестить, голубить», «Сім’я збирає урожай».
Художня література: вірш Г. Граймо «Хлібина»; вірші М.Познанської
«Про золоті руки», «Праля»; А.Костецького «Мамине сонечко"
Взаємодія з батьками: ігрове анкетування «Чи знаєте ви свою дитину»,
: консультація «Як запобігти конфліктам дітей у сім’ї», : консультація «Як
привчати дитину до охайності і порядку»,
створення словничка ввічливих слів «Для
мам і тат, які виховують малят».
·
Психологічне розвантаження педагогів.
·
Пропоную
вашій увазі цікавий тест «Прогулянка». Відповіді на питання тут
доведеться давати розгорнуті, тому для початку пропоную озброїтися аркушем паперу
і ручкою і зрозуміло, бажано, щоб вас ніхто не відволікав. Отже…
·
Уявіть собі, що ви вибралися на прогулянку за місто, ближче до природи. Ви
йдете по дорозі. Як можна детальніше опишіть, яка це дорога – широка або
вузька; пряма або звивиста; рівна або з вибоїнами; по якій місцевості ви йдете
– може, піднімаєтеся вгору або йдете по рівнині; наскільки мальовнича
місцевість, що знаходиться по краях дороги.
·
Несподівано по дорозі ви зустрічаєте вовка. Який він? Як виглядає?
·
Ви помічаєте, що вовк потрапив в капкан і не може з нього самостійно
вибратися. Що ви зробите? Може, пройдете повз або ж допоможете йому вибратися,
або ж пристрелите, щоб тварина не мучилося?
·
Дорога вивела вас до водойми. Що це за водойма? Річка, невеликий ставок,
озеро, море? Який він? Яка там вода? Чи є хвилі? Що знаходиться поблизу? Що ви
станете робити: може бути, скупаєтеся, обережно увійшовши у воду, або ж
кинетеся з головою? а, може, лише вмиєтеся або ж просто посидьте на березі?
·
Побувши якийсь час у водойми, ви йдете далі і бачите будинок. Заходьте туди
і чуєте, що там явно хтось є. Але виявляється, що це зовсім не людина, а звір.
Хто це? Як виглядає ця тварина? Що робить? Опишіть його якомога детальніше.
·
Вийшовши з дому, ви побачили неподалік дуже красивого коня. Розгляньте
його. Який він масті. Спробуйте зрозуміти, який у нього характер-може бути, він
норовливий або ж навпаки-абсолютно спокійний. Що робить це тварина? Що ви
відчуваєте, дивлячись на нього? Що ви будете робити? Пройдете повз, погодуйте,
почастуєте чимось, погладите, а, можливо, не побоїтеся сісти верхи і ускакати
геть?
·
Ключ до
тесту:
·
·
Дорога –
символізує тут ваше життя, а також те, як ви ставитеся до світу і як сприймаєте
свій життєвий шлях. У кожного свій варіант відповіді - для одного це лише
стежка в лісі, а для іншого – широка автострада. Хтось побачив по краях дороги
красиві квіти, а хтось колючий чагарник. Для одних дорога виявилася неймовірно
важким підйомом в гору, а для інших – легкою прогулянкою в гаю.
·
Вовк – це
друг. Звичайно, вовк – хижак і тому, з одного боку, може бути страшно, а з
іншого – шкода, тому що тварині явно не вибратися з пастки без чиєї-небудь
допомоги. Як вчинити – особиста справа кожного. Але те, як ви себе повели в
даній ситуації характеризує ваше ставлення до друзів.
·
Водойма - символізує
любов. Хтось побачив розбурхане море – значить і любов бурхлива, з напруженням
пристрастей, а хтось- спокійне прозоре озеро – і любов така ж: тиха, чиста.
Можливо, хтось представив швидку гірську річку з підводними каменями – так і в
любові вашої: багато «підводних каменів».
·
Один відразу
кинувся з головою у воду - з головою до тями, а інший-лише помацав воду рукою:
у стосунках він завжди обережний. Хтось жадібно пив воду, втамовуючи спрагу-в
любовних відносинах поводиться аналогічно, а хтось довго і з задоволенням
плавав у чистій воді.
·
Звір в будинку - це ви самі. Те, яким ви його побачили – частина вас самих, прихована
від усіх.
·
Кінь символізує
вашу "другу половинку". Те, яким ви побачили це тварина – таким ви
бачите в ідеалі ЇЇ/ЙОГО: витончену, спокійну/ сильний, нестримний і т. п.
Важливо і те, вільним чи був кінь або було ясно, що він вже комусь належить.
Якщо ви осідлали чужого коня і поскакали на ньому геть – у житті ви здатні
зруйнувати чужі стосунки, якщо будете впевнені, що це саме ТОЙ/ ТА, кого ви шукали.
Якщо ж ви навіть побоялися підійти до коня – у відносинах ви дуже боязка людина
Немає коментарів:
Дописати коментар